Monday 25 December 2017

O hygge

Pod choinką znalazłam Hygge po polsku, oprócz oczywiście torebki, o którą poprosiłam.
Mimochodem, potwierdzę, że trudno mnie zadowolić i konia z rzędem temu, komu się to uda.
Torebka niezbyt mi przypadła do gustu, niestety, i Ula mówi, że ją weźmie.
To niech ma.
Książka już tak.
Może dlatego, że po mojej norweskiej przygodzie, wszystko co skandynawskie, budzi we mnie tylko dobre uczucia., i chyba wszystko, co skandynawskie jest hygge.
Kiedyś, kiedy troszeczkę mówiłam po norwesku, hyggelig było jednym z moich ulubionych słów.
Definicja za Urban Dictionary:

Cozy, homy, delightfully intimate, a genial moment of thing, often at home with candle lights and warm blankets.

"Nu er det hyggeligt (Now, it's cozy- Uopn lighting two candles and opening up a box of chocolates, while watching your favourite movie under think blankets)


Choć kiedy teraz przegrzebuję internet, żeby potwierdzić poprawną znajomość tego słowa, robię się troszkę jakby mniej pewna. Bo jest jeszcze kos i koselig. Ale przecież słyszałam i czułam te słowa tam, więc może to się liczy? W języku polskim też mamy bez liku ekspertów, a z wieloma opiniami internetowymi się nie zgadzam.
Tak czy inaczej, wertuję mój nowy prezent, co chwila się wzruszam i przypominam sobie, jak niewiele trzeba, żeby było przytulnie i razem.
Kiedy leżę z dziećmi na kanapie, one oglądają film, ja czytam, małe światło się sączy, a za oknem ciemno i zimno. I nic nie muszę, wszystko mamy zrobione i jesteśmy razem.
Kiedy położymy się wcześniej spać i mamy czas i na książki dwie wieczorne, i na omówienie dnia.
Kiedy siedzimy przy stole, jemy obiad,a telewizor na nas okiem nie łypie i nie przeszkadza znów być razem.
Takie moje małe rodzinne hygge.

I kiedy po Wigilii śpiewamy kolędy.
I kiedy też siedzimy z rodzicami i rozwiązujemy Zwierciadłową krzyżówkę wspólnymi siłami. Czego niestety w tym roku nie było, bo jakby nam te święta przeleciały szalonym galopem.

I tak jeszcze, to właśnie jest hygge.

Solenizantki zasady świętowania

Oto tort. Isabela skończyła 15 lat. Zmian wskazujących na dorastanie nie widzę. A nie, przepraszam, wszystko wskazuje na to, że PROCES doras...