Sunday 27 March 2022

Z tatą

 To ja sobie wezmę książkę, bo jak będziecie grać, żebym się nie nudziła.


No, to tak właśnie czytałam tę książkę. Sobotnie półtorej godziny spędziłam na grach, w które nigdy nie chciałam grać będąc nastolatką, bo przecież wiedziałam od razu, że nie będę w nich dobra. A jak nie jestem dobra, to nie będę próbować. Tępię to podejście u moich dzieci. Siebie uczę nie bać się porażki. Jak widać, nigdy nie jest za późno na naukę i zmiany. 

Tak. W piątek przyjechałam do Krakowa. Wykończona. Trzy dni intensywnych warsztatów, dwie podróże pociągiem dziennie. Ciasny pokój bez przestrzennego widoku. Trudno się dziwić, żem potrzebowała spokoju. 

Kiedyśmy się w pokoju rozgościli, a na kolację przyszło niedobre tejkewej, mogłam się rozłożyć. I bardzo, naprawdę bardzo chciałam iść spać. Ale się ktoś zaczął na dachu kamienicy bawić w umc-umc i tyle było mojego głębokiego snu. Potem Leon musiał mi koniecznie o pierwszej w nocy opowiedzieć ten film, który oglądali i znów umc-umc. A w międzyczasie jeszcze, jako, że to żydowska kamienica i restauracja koszerna na parterze, jakieś śpiewy i imprezy z tejże restauracji.

Wstałam ledwo żywa. Z bólem głowy. I trudno, se myślę. Poleżę. Nic nie muszę. Poleżę. O 13-tej poszłam po kawę. Każda kawiarnia fancy, bez krowiego mleka. A ja chcę zwyczajną kawę. W końcu trafiłam. Znów poleżałam. No i żeśmy się zebrali.

Bardzo to było miłe dla mnie spotkanie. Również dlatego, że tak przyjemnie było patrzeć na dzieci i ich doświadczanie pełności, dzięki spotkaniu z ojcem. Kawiarnia z kotem oczywiście była, no i te gry, no i pizza przepyszna. A potem lody. A potem poszłam już spać. Bo ileż można eksploatować to ciało moje i nie dawać mu spać. To poszłam. 

Takie to było wszystko barwne i intensywne. Tak, jak te krótkie zdania, które tu wypisuję, bo innymi nie umiem oddać tego, jak się czułam i ile dobra dało nam to spotkanie.

A następne za miesiąc.

Niespodziewane refleksje zamulonego umysłu

Albo nowy telefon, albo aparat. Kiepskie zdjęcia robi ten mój sprzęt. Udałam się do KCK na spektakl Teatru Tańca. Dwie części były. Zobacz j...