Sunday 13 January 2013

Zaplątani

Czy ja się już chwaliłam, że u nas zima? Śnieg pada, bałwany się lepią, anioły po śniegu turlają, sanki ze strychu ściągnięte, Lelona na rękach nosić trzeba. Śnieg za głęboki.


Wczoraj Dziadek zabrał nas na wieczorną sannę.
W ogóle okazuję się, że Dziadek spełnia bardzo ważną rolę w życiu swoich wnuków podczas naszego zimowego pobytu. Lelon nie odstępuje go na krok. Na hasło "Gdzie jest Dziadek" głowa chce mu się urwać.
Dziadek, o czym nie wszyscy wiedzą, jest jedyny w swoim rodzaju. Jedyne w swoim rodzaju ma słownictwo. Dziadkowe hasła weszły już do historii W czym jest problem i Nie pierdziel to nasze ulubione.
Nie pierdziel używa Dziadek w każdej możliwej kombinacji. I tak.
-Agnieszka, nie pierdziel, kąp dzieci i kładź je spać.
Na co Iss radośnie:
-Dziadku, nie pierdziel, jeszcze bajka, kolacja...

-Za długo siedziałaś w wannie Isa. Ubieraj się, bo tu zimno.(dziadek)
-Powiedz dziadkowi, powiedz.(kasia)
-Nie, dziadek nie pierdziOli.(isa)



Byłam u dentysty. Bez znieczulenia borowałam. Dowiedziałam się, że jestem nienormalna, że każdy normalny człowiek błagałby już o znieczulenie, a ja mówię, że nie boli. Polerował i polerował, telefon dzwonił, on nie odbierał a na zakończenie powiedział "No, mieliśmy wenę, wiedzieliśmy, co robiliśmy" Nie ma jak powołanie.

Jak ksiądz. Po kolędzie był. Po angielsku zapytałam czy ma ochotę na kawę, herbatę. Po angielsku oczekiwałam, że nie dziękuję.
Poprosił o kawę. Został na ponad pół godziny. O powołaniu opowiadał. W seminarium nie tak łatwo, trzeba naprawdę mieć powołanie. Budzą ich rano z kurami, na pola, płody rolne każą w worach przerzucać. Trzech chłopaków, 12 ton worów. Tak nam barwnie opowiada.
- Wychodzimy na pole, ja patrzę, o ja p.. Mój Boże, co ja tu robię, sobie pomyślałem.
Ksiądz też człowiek.

Dziadek od wczoraj opwiada jak to po Sumie na sanki pójdziemy. Lelon szczupaka będzie robił. A umie, dziadek nauczył. " A my wszyscy bęc" przy Baloniku mój malutki nie umie, ale jak mu powiedzieć "rób szczupaka" od razu rzuca się klatą na podłogę.

Ja jestem księżniczka z Zaplątanych. Dlatego jestem niesłuchalna.


Niespodziewane refleksje zamulonego umysłu

Albo nowy telefon, albo aparat. Kiepskie zdjęcia robi ten mój sprzęt. Udałam się do KCK na spektakl Teatru Tańca. Dwie części były. Zobacz j...